Nya dansäventyr

Dans är det som rör sig i mitt huvud just nu. Det snurras runt och görs piruetter, sträcks och böjs. Hoppas, i flera bemärkelser.

Jag har varit lite trumpen över det faktum att utbudet av bollywooddansöser är aningens glest i Linköping. Det finns en nybörjarkurs, men det stadiet anser jag mig ha passerat vid det här laget. Men så slog det mig - jag har ju ytterligare en dansdröm att förverkliga: baletten.

Och så glad jag blev när Google visade mig till Linköpings balettförening som verkar mycket seriös och har vänligheten att arrangera nybörjarkurser även för oss vuxna. Nu blir det balett för hela slanten! Har redan stretchat en halvtimme och studerat de fem grundpositionerna för både fötter och armar.

Dansade balett under några år som liten, och är det något jag ångrat genom hela livet är det att jag slutade. Det blir väl aldrig någon prima ballerina av mig nu, men dansglädjen kan vara lika stor för det!

I september ska jag dessutom gå och titta på Svansjön - inspirationen kommer knappast att svalna av det.

Ser fram emot hösten och Linköpingsflytten!

Balettskor

Bilden har jag lånat här




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback