Vegetarisk lasagne med zucchini


Måste bara få dela med mig av ett recept som jag precis improviserade fram och som faktiskt blev riktigt gott. Jag höftade och smakade mig fram, så alla mått är ungefärliga. Det blir en liten lasagne, lagom till en lätt måltid för två.

Tomatsås
5 tomater, hackas
10 stora basilikablad
Olja
Vitt vin
Salt, peppar

Låt tomater och basilikablad puttra i en kastrull med olja och vitt vin i ca 15 minuter. Salta och peppra.

Zucchinimix
1 halv zucchini, skivas
1 vitlöksklyfta, skivas
Olja
Vitt vin
Salt, peppar

Låt zucchini och vitlök puttra i en liten stekpanna med olja och vitt vin i 7-8 minuter. Salta och peppra.

Varva tomatsås och zucchinimix med lasagneplattor i en liten form, tomatsås först. För mig blev detta en trevåningslasagne.

På toppen lade jag några basilikablad och 1,5 mozzarella, skivad.

Lasagnen tillagades i varmluftsugn på 200 grader tills den fått lite färg och lasagneplattorna mjuknat.

Mycket lyckad snabbmat!



Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback