Det spirar och grönskar

Min fina kirgislök
Min ståtliga kirgislök är på väg, men den obarmhärtiga, brännande solen
går hårt åt bladen

Löjtnantshjärta
Löjtnantshjärta växer så fint längsmed husväggen

Pingstlilja
Pingstliljan slog ut lagom till påsk - än har den inte gett upp

Rabarber
Mina rabarber växer i karg och svår miljö, men verkar ta sig bra i år

Bigarråblom
Mer ätbart: de här vita blommorna kommer att förvandlas till djupröda
bigarråer

Bigarråträd
Det är svårt att få plats med hela det stora, vackra
bigarråträdet på en och samma bild

Äppleträd
Det gamla äppleträdet kämpar tappert vidare

Pärlhyacint
Pärlhyacint, älskar färgen och de små klockorna

Knopp
Det här blir spännande. Jag satte den här löken hösten
2009, men förra året tog den sig inte. Mycket nyfiken
på vad som döljer sig där inne egentligen...

Vinbär
Vinbär

Tomat
Nyinköpt tomatplanta som snart ska få flytta ut

Vädret är underbart och varje dag händer något nytt i trädgården. Ischias-värken gör det omöjligt för mig att göra det jag gillar mest - kratta, gräva, sitta på huk och dra upp ogräs - men jag kan i alla fall gå omkring och njuta av härligheten. Och ligga på rygg i gräset och glo upp bland trädtoppar och klarblå himmel.




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback