Första dagen

Första dagen på det nya året. Har hunnit med massor trots att jag låg och drog mig fram till vad hederliga människor kallar lunch. Städat garderoben, packat upp och installerat alla fina julklappar, promenerat, lagat mat, tittat på film.

Nyårslöften ska man ju ge, sägs det. Förra året vill jag minnas att jag lovade att vara snäll mot mig själv och att lära mig att gå ner i spagat. Är tvungen att erkänna att jag misslyckades med båda mina löften.

Jag har förstås en massa förhoppningar inför 2012, men tänker inte gå i fällan att lova tusen ouppnåeliga ting. Orkar inte pressa mig själv, tvinga in mig i alldeles för snäva ramar. Jag nöjer mig med att lova (mig själv) att äta frukost varje morgon. Kan tyckas simpelt, i synnerhet för en sådan som jag som har världens aptit från det att jag vaknar, men ändå slarvar jag med det i princip varenda (arbets)dag. Nu får det vara slut med det, en gång för alla. Inbillar mig att om jag får ordning på frukostvanorna, då kommer en massa andra positiva effekter på köpet.

Frukost
Så här såg frukosten ut i dag - och det är
inte en återställare efter nyårsfesten. Juice
på äpple, päron, apelsin och ananas.


Som en liten bonus så kör jag ett socker- och alkoholfritt leverne under årets första två månader, men det känns inte som ett löfte. Jag bara bestämmer mig - och då blir det så. Låt oss hoppas att jag är lika lyckosam i mina frukostambitioner.




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback