Prövar att leva

Bil
I dag ska jag lämna in bilen för fix av stenskott


En sån här dag, som den just i dag, är lite av ett test för mig som sjukskriven för utmattningssyndrom. I dag har jag hela fem sakar på min att göra-lista:

♦ Lämna in bilen
♦ Gå till biblioteket
♦ Möte med Försäkringskassan
♦ Hämta min bok som jag glömde kvar på teatern i söndags
♦ Träffa företagsläkaren

Och allt ska ske fram till klockan två.


Det låter nog löjligt. Herregud, till och med jag tycker att det låter löjligt. Jag har också varit en sån där som haft tusen järn i elden och miljoners miljarders bollar i luften. Samtidigt.

Men jag är inte sån längre.

Ett av symptomen är att ligga sömnlös över vetskapen om att jag har en tid att passa på morgonen, somna framåt småtimmarna, försova mig och vakna som ett vrak (men i natt kunde jag faktiskt sova!).

Jag får träna på att äta frukost dagar när jag ska iväg tidigt (men i dag sitter jag faktiskt här med en kopp te och två smörgåsar med hemgjord plommonmarmelad!). Jag får träna på att lägga upp morgonen på ett sätt som gör att jag inte bryter ihop under tyngden av alla måsten och allt som kan gå snett (borsta tänderna, hitta plånboken, gud förbjude få en fläck på tröjan, ha en finne på hakan...).

Nästa test blir att se om jag kan beta av alla ärenden på listan, slag i slag, utan att stressa ihop totalt. Och så blir det spännande att se hur jag mår när jag komner hem. Är jag alldeles slutkörd, eller finns det energi och ork kvar till annat?



Trackback