Sallad med rostade rödbetor, fetaost och bulgur





Vilken lunch! Tack Stephanie (Mitt skafferi) för receptet på den här smaskiga sallden med rostade rödbetor, potatis, spenat, bulgur (eftersom jag inte hade någon quinoa hemma) och fetaost. Och, inte att förglömma, en magisk senapsvinägrett. Nästa gång gör jag dubbel sats av den.





Jag serverade salladen tillsammans med basilikapuckar från Anamma som du hittar i en frysdisk nära dig samt lätt rostade skivor av rustik baguette med olivolja och flingsalt. Och så ett glas äpplecider från Brunneby Musteri, som är väl värt ett besök om du har vägarna förbi Borensberg.

Mums!







Comments
Posted by: Min plats i solen

Hjälp, vad hungrig jag blev nu! Låter mycket gott och visst är internet en ren skattkista vad det gäller att hitta goda mattips. :)



Tack för din fina kommentar hos mig Linn som dessutom bidrog till att jag hittade hit här till dig. Nu ska jag kika runt här en sväng. :)



Sköt om dig och på återseende!



Kram Lotta

2012-05-28 @ 15:05:11
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Posted by: AnnaMia

Men Järnspikars va gott det verkar! Ska absolut testas!

Posted by: Linnea

Det ser riktigt gott ut.<3

2012-05-28 @ 15:43:40
URL: http://treshermanas.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback