Ett kuvert fyllt av klokskaper

 
This post is only in Swedish
 
 
 
 
När jag kom hem från jobbet häromdagen (oj, vad det känns ovant att skriva...) låg ett brev och väntade på mig. Kuvertet var inte bara större och tyngre än vanligt, det var också betydligt vackrare, prytt med både ett bokmärke och en stämpel som skvallrade om att det här var ett brev från ingen mindre än Kungariket Kammebornias drottning.
 
I kuvertet fanns en liten bok, Profetens dotter, av Nyköpingskonstnären Lisbeth Sommarström. Det är en klok, tänkvärd och lättläst bok, fylld med betraktelser och kommentarer till vårt samhälle av i dag. Boken träffade mitt i prick, den tar upp precis de ämnen och teman som jag just nu funderar över, och det tror jag nog att Pia, drottningen själv, förstod.
 
Ett stort tack till Queen of Kammebornia för uppmuntran och omtanke under den här lite omtumlande veckan i mitt liv.
 
Har du inte besökt Queen of Kammebornia tidigare föreslår jag att du gör slag i saken nu. Jag beger mig dit minst en gång om dagen för att värma mig en stund vid den mentala lägereld som hennes ord utgör för mig.
 



Comments
Posted by: finurliga fröken

Men va roligt med sån post! Jag måste genast gå in där och kolla. Kram

2012-11-02 @ 15:18:56
URL: http://harligheten.blogspot.com
Posted by: Queen of Kammebornia

Vad bra att den kom fram och kunde glädja dig efter en jobbdag :) Jag tycker det är så fina och tänkvärda texter i den. Stor kram!!!

Svar: Verkligen. Började med att sträckläsa. På en halvtimme var jag klar. Sedan gick jag tillbaka, läste om några avsnitt här och där. Funderade. Känns verkligen som en bok att återvända många gånger till. Återigen, tack! Kram
Linn

2012-11-02 @ 21:58:15
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Piccolacasa

Så fiiiin present <3

2012-11-06 @ 08:01:45
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback