Oh, hi

 
 
 
Nice to see you again. Please, come in. Do you want a cup of tea? Coffee? A saffron bun? I know, it’s a bit early for these, but I couldn’t resist.
 
What have you been up to lately?
 
Me? Oh, I’ve had a great week.
 
One of the highlights was finally finding an old-fashioned typewriter. I’ve been sneaking around at our local thrift store a couple of times a week since this summer in search for one. I was there so often that eventually I felt I needed to explain myself to the staff.
 
Another highlight was definitely yesterday’s baking spree with Sofia. We made all kinds of Christmas goodies. Yes, these saffron buns, aren’t they delicious? Go ahead, have another one!
 
 
Not much blogging this week, but I refuse to feel guilty about that. I see so many apologizing for taking time off from their blogs and being ‘bad bloggers’. You’ll never get such an excuse from me, simply because I don’t think you expect one. It’s not like you’re sitting around just waiting for me and my blog posts, right?
 
Blogging is supposed to be fun (or at least emotionally rewarding in some way). Whenever you feel tired, stop. As long as you don’t have advertiser’s who wants value for their money every day, I believe that you shouldn’t blog for anyone but yourself.
 
That said, I appreciate that you have taken your time to read all the way down here, and I love every single comment you leave for me.
 
But, tell me now, how’s your week been?
 
 

 
 
 
 
Hej, kul att ses igen! Kom in, sitt, jag ska precis fika. Vill du ha en kopp te? Kaffe? En lussekatt? Jag vet, det är lite tidigt för dem egentligen, men jag kunde inte stå emot längre…
 
Vad har du haft för dig senaste tiden?
 
Jag? Åh, jag har haft en jättefin vecka.
 
En av höjdpunkterna var att jag äntligen hittade en gammal skrivmaskin. Jag har smugit omkring på Myrorna ett par gånger i veckan sedan i somras på jakt efter en. Till slut hade jag varit där så ofta att jag kände mig tvungen att förklara mig för personalen...
 
En annan höjdpunkt var definitivt gårdagens bakmaraton med Sofia. Vi svängde ihop en massa julgott. Ja, de här lussekatterna bland annat, visst är de goda? Ta en till, vettja!
 
 
Det har inte blivit mycket bloggande den här veckan, men jag vägrar att ha några som helst skuldkänslor över det. Jag ser så många be om ursäkt för att de har varit ”dåliga bloggare”, men du kommer aldrig att få en sådan ursäkt av mig. Helt enkelt för att jag inte tror att du förväntar dig någon. Det är ju inte så att du bara sitter och väntar på mitt nästa blogginlägg, eller hur?
 
Att blogga ska vara kul (eller åtminstone på något sätt känslomässigt givande). Närhelst du känner dig trött, sluta. Så länge man inte har annonsörer som vill ha valuta för sina pengar varje dag, så tycker inte jag att man ska blogga för någon annans skull än sin egen.
 
Med det sagt, jag uppskattar att du har tagit dig tid att läsa ända hit, och varje kommentar du lämnar gör mig glad.
 
Men, berätta nu, hur har din vecka varit?
 



Comments
Posted by: Hemtrevligt hos Johanna

Hej! Jag såg nu, efter några månaders blogguppehåll, att du hade kommenterat hos mig. Jag är glad att kunna hjälpa till. Hoppas du känner dig bättre nu. Kreativitet är en otrolig bra terapi!

Johanna

2012-11-25 @ 18:39:11
URL: http://johannasv.blogg.se
Posted by: CrimsonAnna

Jag håller med dig, livet före bloggen :) Jag har haft en vecka där det har varit mycket, men jag ser också att jag har utvecklats mentalt och det värmer hjärtat.

Svar: Spännande! Det är en härlig känsla att inse att man tagit steg framåt och utvecklats. En av de bästa, faktiskt. Hoppas din kommande vecka blir bra på alla sätt och vis.
Linn

2012-11-25 @ 18:44:01
URL: http://metalanna.blogspot.com
Posted by: Anonym

Uppskattar din blog Linn, när helst du har tid att skriva. Det är ett litet guldkorn och får mig att stanna upp en stund och tänka efter.

Haft en bra vecka med mycket gott och blandat. Börjat kvällen med att natta dottern (gyllene stund) och lite hemma-spa! Gott för själen.

Önskar dig en riktigt bra vecka! <3

2012-11-25 @ 20:29:15
Posted by: syster Elin

Jamen verkligen, man ska bara blogga för att det är roligt. Utan prestationskrav. Viktigt att komma ihåg! Men ja... jag har kikat in några gånger den här vecka och saknat dina uppdateringar, men har samtidigt tänkt "vad härligt, man ska ju kunna ta pauser också!".

Men vad har jag gjort i veckan... inget särskilt egentligen, men jag har blivit min egen, det är ju alltid något! :)

Svar: Då har det ju verkligen hänt något! Grattis, får man väl ändå lov att säga. Jag har precis lagt min första beställning :-)
Dina ord värmer, ska du veta. Det var en välbehövlig paus, för jag märkte att tankarna började kretsa kring bloggandet lite mer än vad som egentligen kanske är sunt. Så blir det för mig ibland.
Linn

2012-11-25 @ 22:00:08
URL: http://systerelindesign.blogspot.se
Posted by: HemkäraHanna

Vad härligt att du haft en underbar vecka och vad härligt att du inte ber om ursäkt!
Lussekatten var kanon!

2012-11-25 @ 22:04:09
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Posted by: Queen of Kammebornia

Nej, du behöver verkligen inte be om ursäkt! Tack för lussebullen! Jag ska baka till helgen, jag har köket fullt med saffranspåsar :) Kram!

2012-11-25 @ 22:25:24
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Katarina Ratcliffe

Nej, gillar inte alla dessa ursäkta att jag är en dålig bloggare.. Det som kan stressa mig ibland är då jag inte orkar prioritera fina kommentarer och jag skäms lite över det. Att jag inte hinner blogga kan vara skönt ibland.
Stressa inte och jag väntar på dina inlägg, men väntar man på något gott... Ja, du vet :)
Kram

Svar: Tack för det! Håller med, bloggandet är ju dels att skriva på sin egen blogg men också att läsa och kommentera hos andra. Om man så vill. Det kan jag också bli stressad över ibland. Man vill ju återgälda vänligheten och delvis tycker jag att själva dialogen är det allra bästa. Men tid, det tar det ju. Speciellt om man vill läsa inläggen "på riktigt" (inte bara skumma igenom) och lämna genuina kommentarer.
Vi gör väl alla så gott vi kan, helt enkelt :-) Kram
Linn

2012-11-25 @ 22:35:19
URL: http://brakat.blogg.se/
Posted by: Erica

I agree. No need for apologies if you step away from your blog. Your blog is for you and if you need a break, then take a break. :)

So excited you found a typewriter. That sounds like fun. I'm wanting to get a sewing machine (hopefully for Christmas).

2012-11-26 @ 02:09:12
URL: http://caughtonawhim.blogspot.com/
Posted by: Ashley

You're so great. I love your attitude! And your blogging voice haha. My week was great. Looking forward to only 1.5 weeks of school until Christmas break (!!!!!)

Have a great week, friend :)

Svar: Wow, almost there! I'm sure those 1.5 weeks will just fly by. I still got three weeks or so before Christmas break, but then I'll be off for a whole month! Can't wait :-)
Have a great week!
Linn

2012-11-26 @ 02:55:31
URL: http://heyitsashley.com
Posted by: creando

Tack, jag tar gärna en lussekatt (eller kan man få två?) och till det en kopp kaffe!

Kramar

2012-11-26 @ 05:29:45
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Posted by: Johanna

Gomorron! Va härligt att få starta veckan ihop med dej och dina smarriga lussebullar! :-) Min första för säsongen, tack!
Och inga ursäkter, behövs inte. Det kommer när det kommer och lika glad blir jag oavsett när :-)
Varm måndagskram!

2012-11-26 @ 09:33:18
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg
Posted by: teabird

alltså darn it vad jag är sugen på lussebullar ;A;

2012-11-26 @ 18:05:06
URL: http://teabird.blogg.se
Posted by: Nina

Så sant. Bloggande skall vara roligt. Både att läsa och skriva. Själv orkar jag inte med ett inlägg per dag utan det räcker med en var 3:e/4:e/5:e ... eller någon gång man for lust att sitta ner och reflektera. Det samma gäller läsande av andras bloggar - ofta på kvällen när barnen har lagt sig och man vill bara koppla av vardagen för en stund och kolla hur andra har det ;)

En gammal skrivmaskin skulle även jag önska mig och köper på momenten om jag hittar en med lagom pris. De är så dekorativa och jag vet inte - bara väcker varma känslor i hjärtan :)

Annars, fika och lussebulle - ja tack!

Kram

Svar: Ja, och hellre kvalitet än kvantitet. Och med kvalitet, då menar jag inlägg som kommer från hjärtat.
Skrivmaskiner är så vackra. Min hittade jag för 100 kronor, det kändes som ett bra pris tycker jag! Tror den är från 60-talet någon gång.

Kram
Linn

2012-11-27 @ 01:46:13
URL: http://www.sallysdaughters.com
Posted by: christin

Blogga skall vara kul och absolut inte ge dåligt samvete men alltid fint att veta när en läsare saknat en :) KRAM

2012-11-27 @ 14:07:39
URL: http://harts.blogg.se
Posted by: Nette

Blir lite nyfiken på vad du ska ha skrivmaskinen till. Jag har min farfars gamla, en Remington som man lätt fastnar med fingrarna mellan tangenterna, men den går inte att använda tyvärr. Min far tror att det sitter en tangentspärr nånstans men hur vi vrider hittar vi ingen.
Kloka ord med bloggen. Förut hade jag en press på mig själv att blogga varje dag. Sedan släppte jag den. Bara sådär. Kram.

Svar: Ja, vad ska jag med den till - egentligen? Först och främst ska jag titta på den, tycker att de är så vackra. Sen ska jag skriva lite på den också, brev framförallt. Tycker om "skrivmaskinseffekten" med det klassiska typsnittet och känslan av hur bokstäverna står ut på baksidan som en relief.
Min skrivmaskin hade instruktionsboken kvar. Tur det, för himmel så många spakar och tangenter och skruvmojänger det sitter överallt. En tangentspärr har säkert din också. På min är det en liten spak högst upp till vänster, precis vid första tangenten. Om det nu kan vara till nån hjälp.... :-)

Kram!
Linn

2012-11-27 @ 20:15:58
URL: http://www.nettestankar.wordpress.com
Posted by: Min plats i solen

Hej du härliga kvinna!

Kan inte låta bli att le när jag läser ditt inlägg. För det känns verkligen som att sitta ner och ta en fika tillsammans med dig och alla andra här på din blogg. Som vi alla deltar i en spännande diskussion om livet. Och det är alltid en välkomnande känsla här hos dig Linn.

Låter som du har haft en fenomenal vecka. Och en gammal skrivmaskin...vilken lycka. Tänk så många tidningsartiklar min pappa skrev på sådana där gamla skrivmaskiner innan tidningen datoriserades. Nästan svårt att tänka sig idag.

Du är så klok vännen. För visst är det så. Bloggandet ska vara något roligt och inspirerande. Något som ger kraft. Stress och dåliga samveten får vi nog av i livet som det är.

Sköt om dig du kloka kvinna.♥

Kram Lotta

Svar: Tack för dina fina ord, och vad trevligt att du ville komma hit och fika. Du är alltid välkommen :-)
Och precis så känns det ju att hälsa på hos dig också, på din blogg - välkomnande. Där möts jag alltid av något tänkvärt och värmande, som ger hopp om livet och mänskligheten.

Stor kram!
Linn

2012-11-27 @ 22:49:54
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Posted by: Turid

Å så goda lussekatter! Har ännu inte ätit några, men till advent så:-). Min vecka har mest bestått av skola, lite träning och fika med en vän.

2012-11-28 @ 21:52:01
URL: http://www.travelandfashion.blogg.se
Posted by: mittilivetochjag

Ja tack, lussekatten smakar himelskt. Själv har jag inte börjat baka dem ännu.
Jag känner som du, jag bloggar för min skull när det passar mig. Det har jag blivit dissad för men jag fortsätter som jag vill. Jag ser min blogg som en dagbok där de som vill får titta/kommentera. Kommentarerna är en krydda i min tillvaro.
Kram!

Svar: Ibland undrar man lite... Hur människor resonerar och behandlar varandra. Hur kan man ställa krav på någon annan och dennas blogg?
Så länge bloggen inte är ett jobb så vägrar jag att se den som det, och då är det helt enkelt lusten som får styra. Kram!
Linn

2012-11-29 @ 01:27:06
URL: http://mittilivetochjag.wordpress.com

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback