5 Favorite Kitchenwares

 
 
 
Addictive and saliva producing* food blog Dagmar's Kitchen (Warning: Do not enter in case you're hungry!) has initiated a 'blog challenge', asking for our five favorite kitchenwares that we just couldn't live without.
 
 
Mine are:
  • The large tea cup that I drink strong ginger tea from every day.
  • The peeler that is sharp and lies perfectly in my hand.
  • The tea-strainer with some blingbling for every-day glamour.
  • The... thing that helps me to open jars and bottles – honestly, this is what makes me an independent woman.
  • The blender. For veggie burgers. Smoothies. Hummus. Love it. Love it. Love it.
 
What are the kitchenwares you couldn't live without?
 
 
Dagmar's Kitchen is a Swedish blog in Swedish, but you've heard about Google Translate, right? It's worth a visit, I promise.
 
* Does that make sense? When I look at yummy food pictures something happens in my mouth... Don't tell me it's just me.
 
 

 
 
 
 
Beroendeframkallande och salivproducerande* matbloggen Dagmar's Kitchen (Varning: Klicka inte om du är hungrig!) kör en bloggutmaning, där fem köksfavoriter efterfrågas. Ni vet, de där som det känns som att vi inte kan leva utan.
 
 
Mina är:
  • Den stora tekoppen som jag dricker starkt (starkt) ingefärste ur varje dag.
  • Skalaren som är vass och ligger perfekt i min hand.
  • Tesilen med lite bling-bling för vardagsglamour (eller, vad sägs om: tesil för testil?).
  • Den där... saken som hjälper mig att öppna burkar och flaskor – ärligt, det är den här som gör mig till en självständig kvinna.
  • Mixern. För veggoburgare. Smoothies. Hummus. Älskar den.
 
Vilka köksredskap klarar du dig inte utan?
 
 
* När jag tittar på snygga matbilder så händer något i min mun... Kom inte och påstå att jag är den enda som upplever detta.
 



Comments
Posted by: Sonja {Dagmars Kitchen}

Ha ha ha Linn! Love your words of warning there!! And I do love ginger tea too, and your tea-strainer with bling-bling as well! Thanks for joining!

2012-09-28 @ 12:43:50
URL: http://www.dagmarskitchen.se
Posted by: minagladadagar

Ja det var en bra fråga. Inte klarar jag mig utan tesil, vitlökspress, mixer, visp eller potatisskalare. Men jag behöver även rivjärn, matberedare och slickepott...och en hel massa andra saker! :-)
Kram!

Svar: Rivjärnet gillar jag också. Jag älskar rårivna morötter, rivna på den sidan där raspet ger fina strimlor så det blir så där saftigt och gott.
Någon matberedare har jag inte, så uppenbarligen klarar jag mig utan den. Men jag misstänker att om jag skaffade en så skulle jag tycka att den var oumbärlig :-)

Kram
Linn

2012-09-28 @ 21:27:42
URL: http://minagladadagar.wordpress.com
Posted by: HemkäraHanna

Mixern är fantastisk och med tanke på att min sitter fast på min assistent så är det ju en och samma sak och utan den är jag hjälplös.

2012-09-29 @ 11:16:12
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback