Bloggkärlek

 
Sorry, only in Swedish this time.
 
 
 
 

The one and only, hennes kungliga höghet Queen of Kammebornia har förärat mig med en utmärkelse som får en bloggares hjärta att ta ett extra glädjeskutt i bröstkorgen; I love your blog. Man kan säga att det är lite som ett elektroniskt kedjebrev av kärlek, där jag nu, alldeles strax, ska sprida kärleken vidare till ytterligare fem fantastiska bloggare.
 
Hade det inte varit för att utmärkelsen givits till mig från just Queen of Kammebornia, så hade hon och hennes blogg varit en självklar kandidat för mig. Jag tillhör drottningens trogna läsarkrets och finner lugn, glädje och värme i hennes kloka, ofta hudnära texter. Hos henne får jag inspiration och kraft i min strävan att förenkla livet för att få tid och ro att njuta av allt det vackra runt omkring mig.
 
Att bara välja fem bland alla de fina bloggar jag läser är egentligen en omöjlighet, men regler är regler. Dessa fem bloggar sprider jag utmärkelsen vidare till (utan inbördes ordning):
 
  • Christin med bloggen Piccolacasa för att du bjuder in oss i din vardag och generöst, öppet och ärligt bjuder på både glädje och sorg, glada skratt och djupa tankar. Och du har alltid en värmande kommentar på lut när det behövs som allra bäst. 
  • Sabine med bloggen Välbefinnaren för att du delar med dig av all din digra kunskap om kost och hälsa med helhetstänk, och alltid tycks pigg på att diskutera och hitta svar. 
  • Johanna med bloggen Johannas bilder för alla de vackra bilderna på djur och natur som mer än en gång tagit andan ur mig. Du har öga för detaljer och ser skönheten i det vi annars ofta bara passerar. 
  • Mirjam med bloggen Mirjams vegoblogg för all härlig matinspiration. Garanterat fritt från kött. Garanterat gott.
  • Sandra med bloggen Blueberry Road för den stillhet och lugn jag ofta känner när jag besöker din blogg. Du inspirerar mig tll vardagslyx och kreativitet.
 
Ni är så många fler och jag vill skicka en dos bloggkärlek till er alla. För mig är det mixen av alla de bloggar jag läser som är det fina i kråksången. Mångfalden berikar.
 
Jag vill att ni ska veta att jag uppskattar alla kommentarer, alla diskussioner och framförallt att ni delar med av er era liv och tankar i era bloggar. Jag blir berörd och inspirerad och det är jag så tacksam för.
 
 
Reglerna för utmärkelsen är
  1. Tacka bloggaren som gett dig utmärkelsen och lägg ut länken till den som gav dig den
  2. Ge utmärkelsen vidare till fem favoritbloggar och berätta det för dem med en kommentar
  3. Kopiera post it-lappen och sätt den på din blogg
 
Pust! Det här var jobbigt. Nu är det er tur att våndas... ;-)
 



Comments
Posted by: Piccolacasa

I. Love. Your. Blog. Iloveyourblog. I LOVE YOUR BLOG. Ursäkta men det är stort detta, jag måste smaka lite på det. Tusen tack för den fina utmärkelsen! Väldigt stolt och glad! Nu får jag väl inte ge till dig och det är synd, för detta är verkligen en blogg jag älskar! Jag återkommer med min lista :)
Nattkram!
Ps ser att vi har många gemensamma favisar!

Svar: Tack snälla rara! Ska bli spännande att se vilka du väljer ut. Intressant att vi har så olika film- och boksmak men läser samma bloggar :-)
Kram!
Linn

2012-09-13 @ 23:23:15
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Posted by: Queen of Kammebornia

Jag blir så rörd, tack Linn! Och grattis ni andra! Kram och sov gott!

2012-09-13 @ 23:35:32
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: minagladadagar

Härligt! Själv följer jag queen of kammebornia. Hon får mig att må så bra med sina fina inlägg.
<3

2012-09-14 @ 01:50:01
URL: http://minagladadagar.wordpress.com
Posted by: Johanna

Så tacksam och glad och lycklig att vi hittat in till varandra! :-)
Och denna I love your blog-utmärkelse...det är svindlande stort-tusen tack! Du är för gullig! :-)
Och nu var det jag som skulle våndas sa du... ;-)
Stor kram!

Svar: Åh, detsamma :-) Tycker så mycket om din blogg och det ska bli spännande att se vilka lästips jag får.
Gör våndan uthärdlig, dra av det som ett plåster bara.

Kram!
Linn

2012-09-14 @ 08:18:51
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg
Posted by: Mirjam

Oj! Tack så hemskt mycket :) nu blev jag glad! ♥

2012-09-14 @ 13:35:20
URL: http://lagavego.blogg.se/
Posted by: Piccolacasa

Nu har jag spridit kärleken vidare <3

2012-09-15 @ 00:00:10
URL: http://www.piccolacasa.wordpress.com
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Ohh vad glad jag blir, vilken ära! =) Tack så mycket för utmärkelsen och underbart att höra dina ord om min blogg. Jag ska dela med mig av mina favorit bloggar också! Kram kram på dig

Svar: Ska bli kul att se och få lästips :-) Kram
Linn

2012-09-15 @ 19:50:28
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Nu ligger utmärkelserna på min blogg. =)Kram

2012-09-18 @ 17:58:36
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback