Le Fabuleux Destin de Moi – Week 35

 
Tuesday: Where I had my lunch.
Tisdag: Här åt jag lunch.
 
 
Wednesday: And then I could have this for lunch on Wednesday – chanterelle omelette.
Onsdag: Och efter det kunde jag äta det här till lunch på onsdagen kantarellomelett.
 
Vill passa på att tipsa om Kikans kantarellpesto om det är så att du har lite svamp över. Jag är supersugen på att testa!
 
 
Thursday: Made Queen of Kammebornias delicious apple cake.
Torsdag: Bakade Queen of Kammebornias mumsiga äppelkaka.
 
 
Friday: Got to take out my Bollywood bag from the dark wardrobe where it had been hiding all summer.
Fredag: Fick plocka fram Bollywood-väskan igen.
 
On the bag is a print of Baby Krishna stealing butter, you can read the story here.
 
 
Saturday: Big house cleaning day. I wish I could say that everybody in the household did their share...
Lördag: Stora städdagen. Önskar att jag kunde säga att alla drog sitt strå till stacken...
 
 

Sunday: Taking a tour in the Chocolate Factory again. Anyone dare to guess what I'm snacking on??
Söndag: En tur till chokladfabriken igen. Någon som vågar gissa vad jag smaskar på??
 
 
Whatever happened to Monday? Well, last Monday was sort of a lost day for me. It's ok. There are many more Mondays to come. One tomorrow, for example.
 
I hope your week will be full of laughter and memorable moments!
 



Comments
Posted by: Katarina

Vilket härligt inlägg!

Svar: Tack :-) Det är kul att ta en bild om dagen (nästan i alla fall) och titta tillbaka på veckan som gått. Ett sätt att spara på vardagens små guldkorn.
Linn

2012-09-02 @ 21:13:11
URL: http://brakatarina.se
Posted by: Queen of Kammebornia

Dina bilder är alldeles ljuvliga!!! Jag har inte förstått vad pingback är, vet du hur jag skulle märka det? Kram!

Svar: Jag trodde i alla fall att det skulle funka som så att jag, när jag skriver mitt inlägg, anger din bloggadress i rutan där det står pingback (eftersom jag länkat till dig) och att du då skulle få ett meddelande någonstans i din blogg att jag gjort detta... Internet och alla dess mysterier. Jag säger då det. Kram :-)
Linn

2012-09-02 @ 22:32:42
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Katarina

Tisdagsbilden är ju fantastisk!

Svar: Tack :-) Det var en härlig skogstur!
Linn

2012-09-03 @ 13:17:20
URL: http://brakatarina.se
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Ohh den kantarell omeletten ser super god ut. Tur att jag just suttit och rensat just svamp. Men nu står varma mackorna i ugnen. Nästa kantarell måltid. =)

Svar: Mmm, varma mackor med kantareller är minsann inte fel det heller! :-)
Linn

2012-09-03 @ 20:46:25
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Linnea

Älskar Kalle och chokladfabriken. Måste se den nu. Alltså verkligen. Nu. Haha.

Svar: Ja den är så underlig och kul. Kan se den många gånger om :-)
Linn

2012-09-03 @ 21:18:27
URL: http://thelinneajson.blogg.se/
Posted by: Annika M Sriwanna

vilken bakverk du bakat :) ser smarrig ut!

Svar: Det var det! Nästa gång minskar jag på sockret en aning, annars... perfekt!
Linn

2012-09-03 @ 22:49:19
URL: http://sriwanna.blogg.se
Posted by: Turid

Vilken söt katt! Skojig bild:-)

Svar: Det är som att han räcker ut tungan åt mig och hånar mig för att jag måste städa och han bara kan ligga och lata sig... Men, det är väl kattens lott i livet :-)
Linn

2012-09-04 @ 20:56:39

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback