Le Fabuleux Destin de Moi – Week 38

 
This week. It's been a good one. So many memorable moments, so many reunions with good friends I haven't seen for a very long time, so much creativity. I'm curious to see what the next one will bring...



Monday: A little something that made me happy. Kind of makes you think of spring, doesn't it?
Måndag: De här gjorde mig glad. Får en att tänka på våren, eller hur?
 


Tuesday: Weekly grocery shopping. We live on greens, nuts and seeds, dairies and eggs.
Tisdag: Veckohandlat. Vi lever på frukt och grönt, nötter och frön, mjölkprodukter och ägg.

 
Wednesday: Went to Stockholm to meet some friends. Here I'm at Bianchi Café & Cycles with sweet Karin.
Onsdag: Åkte till Stockholm för att träffa goda vänner. Här är jag på Bianchi Café & Cycles med fina Karin.
 
 
Thursday: A three hour long breakfast at Franzéns. It was kind of a magic moment, I was feeling so at ease.
Torsdag: En tre timmar lång frukost på Franzéns. Det var magiskt, på något sätt. Jag var lugn, rakt igenom. 
 
 
Friday: Nightly adventures in the city. It was time to put on a pair of gloves – it's really getting cold over here.
Fredag: Nattliga äventyr på stan. Det var dags att plocka fram handskarna  det börjar verkligen bli kallt.
 
 
Saturday: Breakfast with hot chocolate. Yummy!
Lördag: Frukost med varm choklad. Mums!
 
 
Sunday: Being crafty with tissue paper. Not sure if I'm satisfied with the result or not. Maybe I'll show you. 
Söndag: Pyssel med silkespapper. Inte säker på om jag är nöjd med resultatet. Kanske får ni se.
 



Comments
Posted by: HemkäraHanna

Vilka trevliga små inblickar i din vecka, i synnerhet krokusarna.

Svar: Det ÄR krokusar alltså? De kikade upp förra året också vid den här tiden. Ska det vara så? Inte mig emot förstås, de ser så trevliga ut :-)
Linn

2012-09-23 @ 20:34:42
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Posted by: Min plats i solen

Vilken härlig vecka du har haft Linn och vad häftigt att få återuppleva den tillsammans med dig så här med en bild från varje dag. :)

Och krokus i september är inte dumt alls. Lite "fel" kanske rent naturmässigt, men vem bryr sig, de är ju helt underbara att ttta på. :)

Lite nyfiken på vad allt det där silkespappert resulterade i? ;)

Tack rara du för omtanke, hoppfullhet och de fina ord som du skickade mig de där dagarna när jag hade det lite tufft med smärta, oro och sjukhusbesök. Ord som värmde så otroligt gott. Är så glad att vi fann varandra där ute i bloggrymden. Du är en sann pärla Linn! Tack för att du finns därute.♥

Ha en bra start på den nya veckan. Ett nytt härligt äventyr som väntar.

Kram Lotta

Svar: Tack själv, fina du! Din blogg och de ord och tankar du delar med dig av ger så mycket glädje och eftertanke.
Jag sitter och pysslar med ett antal höstkollage med silkespappret, men som sagt... Känner inte riktigt att jag får fram den effekt jag hade hoppats på. Tur att det är kul under tiden ändå :-)

Kram
Linn

2012-09-23 @ 22:12:01
URL: http://minplatsisolen.blogspot.com
Posted by: CrimsonAnna

Nyfiken fråga-äter du inte baljväxter?

Svar: Jo, fast det har blivit mindre och mindre på senare tid. Tyvärr, för jag tycker egentligen mycket om både bönor och linser. Men i dag blev det linssoppa - gott!
Linn

2012-09-23 @ 22:26:31
URL: http://metalanna.blogspot.com
Posted by: sara

Hihi, vilken härlig bild på handsken. Den ser nästan lite läskig ut! Grymt fotat!

Svar: Ha ha, tack. Jag prövade många olika vinklar. Det var frustrerande, för handsken är egentligen rätt snygg, men det är svårt att få fram det på bild. Nu ser det kanske lite ut som en vandrande hand... :-)
Linn

2012-09-24 @ 15:05:49
URL: http://lifeinshanghai.se
Posted by: CrimsonAnna

Jag var nyfiken-tänkte om du var allergisk eller något.

2012-09-25 @ 23:43:02
URL: http://metalanna.blogspot.com

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback