Le Fabuleux Destin de Moi - Week 16

 
Lovely, lovely spring!
 
 
It was both sunny and warm, so I couldn't resist wearing this dress. It's probably far too short and definitely far too crazily patterned to wear for work, but hey, we only live once (as far as I know).
 
 
Sometimes he invites a few of his friends over, and then they have a real party in our garden. 
 
 
Read a novel by Annakarin Thorburn. It's her first one, just released, and only available in Swedish. It's a dark and twisted story of childhood betrayal and how it affects one as adult. I liked it and would recommend it.
 
 
Happy cat rolling on his back. Or maybe he just wants a tan all over?
 
 
Cleaning the garden.
 
 
Weekend with friends on the countryside.
 

 
Good news #1: I won a silk dress from Petra Ringström and if you hurry up, you too can order from the new collection to a discounted price (last day of the sale is today).
 
Good news #2: It's finally settled and offical that I'm not going back to my former job, the one I had before my sick leave. I will still be with the same company, but in a different role. It was the right decision, I know, 'cause it only feel as a relief.
 
 
 
 
God nyhet nr 1: Jag vann en sidenklänning från Petra Ringström och om du lägger på ett kål så kan du också beställa från den nya kollektionen till rabatterat pris (sista readagen är i dag).
 
God nyhet nr 2: Det är äntligen klart, bestämt och officiellt att jag inte ska gå tillbaka till mitt tidigare jobb, det jag hade innan min sjukskrivning. Jag kommer fortfarande att vara kvar på samma företag, men i en annan roll. Det var rätt beslut, jag vet det, för det känns helt och hållet som en lättnad och jag känner inte en gnutta ånger eller sorg.
 



Comments
Posted by: Frökenfilantrop

Vilken vecka! Jag skymtar ett hus bakom katten, är det ert? Ser så härligt ut det lilla som syns tycker jag.

Skönt att du känner lättnad över ditt beslut angående fin arbetssituation. Det gäller att vara rädd om sig själv och framför allt våga lyssna på sig själv när allt inte känns bra. Lycka till och hoppas det går bra feamöver i din nya yrkesroll! :-)

Svar: Ja, eller det är åtminstone huset vi bor i. Vi hyr det bara, men visst känns det som vårt. Till vänster skymtar boningshuset och till höger snickarboden och det lilla utrymmet där frysen bor. Japp, vi bor i ett hus utan frys, så när vi ska ha något från frysen får vi gå ut och hämta det i den lilla boden, vinter som sommar. Det känns lite primitivt ibland :-)
Tack för dina lyckönskningar, jag hoppas att det ska gå vägen!
Linn

2013-04-22 @ 15:09:40
URL: http://frokenfilantrop.se
Posted by: M

Skönt att du får ordning på jobbet. Att gå tillbaka till en annan roll men på samma företag låter väldigt bra tycker jag.. :)

Svar: Ja, det är himla praktiskt, om inte annat :-)
Linn

2013-04-22 @ 19:05:03
URL: http://amadangel.blogg.se
Posted by: Camia

Då får man väl börja med att gratulera till klänning och det nya jobbet! Vilka härliga utomhus bilder, visst vill man bara ut nu. Kram

Svar: Tack snälla, hoppas att det ska gå vägen detta.
Ja, jag känner likadant. Hittar på vad jag kan för att få gå ut utomhus. Tack och lov finns det ju alltid något att göra i trädgården :-)

Kram
Linn

2013-04-22 @ 19:08:25
Posted by: CrimsonAnna-vardagslyckans sköldmö

Skönt att höra om jobbet =) Glad för din skull=)

Svar: Tack för det! Värmer mer än du kanske tror att få höra (läsa) de orden.
Linn

2013-04-22 @ 20:32:29
URL: http://metalanna.blogspot.com
Posted by: Sandra

Grattis till både klänningen och nytt jobb på jobbet! Låter toppen!

Kram Sandra

2013-04-22 @ 20:42:28
URL: http://vitasmultron.blogspot.se
Posted by: HemkäraHanna

Vilken verksam vecka du haft! Och gratulerar till jobbet och beslutet. Vad härligt att det känns bra.
Beträffande frysen som det stod om här ovan så brukar min far berätta om sin barndoms frys, 4 km hemifrån, dit han och hans bror fick turas om att cykla och hämta saker. Det hände mer än en gång att de tog fel, fick vända åter och göra ett nytt försök. Så i jämförelse har ni jättenära. :)

Sv: Ett vänligt sagoväsen hoppas jag. :)

Svar: Oh ja, kanske en isländsk älva...? :-)
Jag ska tänka på din pappas frysäventyr när jag stapplar ut de få stegen till vår frys. Det hela känns nog mindre äventyrligt då :-)

Kram
Linn

2013-04-22 @ 22:13:17
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Posted by: Katarina

Vad skönt beslut! Det satt långt inne hos mig att helt byta företag. Jag behövde ett total break och det har hittills visat sig vara ett väldigt bra val. Helt säker på att det blir bra för dig också. Följa hjärtat blir bäst.

2013-04-22 @ 22:33:03
URL: http://brakat.blogg.se/
Posted by: ADARAS.se - Where blog meets magazine!

underbara bilder!

2013-04-23 @ 19:25:43
URL: http://adaras.se
Posted by: Ann-Christin

Klänningar har sällan för mycket mönster, den ser jättefin ut! Själv har jag glidit runt i en top med paljetter på byggkontoret idag.

Jag stod inför ett eventuellt jobbyte i vintras. Fick ett erbjudande som är lite av en drömtjänst sedan länge men jag fick inte ihop det privat hur mycket alla runt omkring mig än ville ställa upp. Efter lite tårar (konstigt det där) och normt mycket ångest tackade jag nej och det var ett av mina bästa beslut. Så jag gratulerar till ditt nej och till ditt ja.

Svar: Ha ha, låter som att du precis som jag befinner dig på en arbetsplats med manlig övervikt. Då är det extra kul att flippa ut lite med glitter och glamour ibland :-)
Imponerad av att du lyckades fatta rätt beslut, fast det kan vara så himla svårt. Men livet går först, så är det bara, det inser jag också numera och säger ja till lediga kvällar och tid över för mig själv, familj och vänner. Det går inte att ångra ett sånt beslut :-)
Linn

2013-04-23 @ 20:38:40
URL: http://berndtssonlundstrom.blogg.se/
Posted by: Jasmine

vilken fantastiskt vacker klänning! Fina bilder också=)

2013-04-26 @ 09:10:42
URL: http://baciatutti.blogspot.it/
Posted by: Sandra

Är glad för den andra nyheten och för din skull. Känns det rätt i magen är det oftast rätt!

2013-05-04 @ 09:54:06
URL: http://blueberryroad.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback