Bloggkärlek

 
Only in Swedish
 
 
 
Under min tillfälliga bloggfrånvaro lyckades några illasinnade spammare hitta just mig och mina kommentarsfält bland alla tusentals bloggar. Vi pratar om över 700 kommentarer att sitta och rensa bort manuellt. Jag är fortfarande inte klar.
 
Men bland alla dessa nonsenskommentarer har det funnits fina, värdefulla, meningsfulla hälsningar från er, och hjärtat har naturligtvis tagit ett extra glädjeskutt när jag sett att jag under den här tiden har tilldelats inte bara en utan hela fyra stycken bloggutmärkelser.
 
 
  • Den första kom från Hemkära Hanna redan innan jul.

    Känner ni henne? Att läsa Hannas blogg är lite som att vara ute en kall vinterkväll. Det snöar och blåser snålt, och du inser att du både är hungrig, för dåligt klädd och kanske också lite vilse. Men så i skogsbrynet ser du ljuset från en stuga, det varma, ombonade, gula ljuset som lockar och drar. Du smyger dig närmare, ser gestalter genom fönsterrutorna som skrattar och du känner dofterna från nybakat bröd och en gryta som står och puttrar på spisen. Magen knorrar. Tårna värker av kylan. Ska du våga dig fram till dörren?

    Du behöver inte fundera, Hanna har sett dig genom fönstret och står nu på förstutrappen och ropar: ”Kom in, välkommen, maten är precis klar!”.

    Ja, den här lilla historien är påhittad, men precis så välkomnande, hemtrevligt och varmt känns det att besöka Hannas blogg.


  • Sedan förärade ingen mindre än pysslets kvinnliga motsvarighet till MacGyver, Helena från Mormorsglamour,  mig med en utmärkelse. Hon kan trolla fram den vackraste paketinslagningen av en gammal petflaska eller en engångsmugg och ett fiffigt och snyggt gardinomtag av ett gammalt skärp.

    En kreativ kvinna som inte krånglar till det, flera av hennes pysseltips är barnsligt enkla, men saknar därmed inte klass och kvalitet!


  • Och så har jag fått en utmärkelse av Sonja från Dagmar’s Kitchen. Det är ungefär som om min favoritförfattare eller favoritartist skulle berätta att hon läste och uppskattade min blogg, för Sonja är nämligen lite av en idol. Hon tar de allra vackraste matbilder, fulla av ljus och färg och förhoppningar, och delar med sig av de allra mest fantastiska recept. Den här veckan har vi ätit salladen på rostade gulbetor inte mindre än två (2) gånger, och innan jul hann vi med hennes kesoplättar tre (3!) gånger under kanske två veckors tid. 

    Det skulle inte förvåna mig om vi en dag snubblar över en bok signerad Sonja eller slår på teven och får se henne där.


  • Bara häromdagen hörde drottningen av sig (ja, Queen of Kammebornia alltså, behöver hon någon närmare presentation?) och meddelade att hon delat ut en award till mig. Vackra, starka Pia som är själva sinnebilden av kvinnlig urkraft, om det nu finns något sådant. Jag beundrar Pia för hennes värme, klokhet och förmåga att prioritera det som är viktigt i livet. Och för att hon är inkluderande och har ett stort hjärta. Därutöver är hennes blogg naturligtvis ruskigt bra också!
 
De här utmärkelserna har egentligen en uppsättning ”regler” – frågor som ska besvaras och ställas och så vidare – men jag struntar i dem. Just i dag skickar jag bloggkärleken vidare till Fröken Filantrop, en för mig relativt nyfunnen bloggpärla, som skriver så klokt, vackert och tänkvärt om livet och vardagen.
 



Comments
Posted by: Frökenfilantrop II Your cup of tea

Tack så hemskt mycket Linn för de fina och värmande orden! Jag är så glad att jag funnit din blogg. På så sätt kan vi berika varandra =) KRAM

Svar: Jag skulle precis kila över till dig och tala om att jag länkat till dig, men du var snabb! Din blogg har snabbt seglat upp som en favorit, bara fortsätt :-) Kram
Linn

2013-02-03 @ 16:30:21
URL: http://www.frokenfilantrop.se
Posted by: Lissen

Brukar också titta in här, då och då utan att sätta spår. Men gör det nu, för att jag gillar din blogg.

Tack för mer bloggtips.

Ha en skön söndagskväll.
//Lissen

Svar: Vad glad jag blir att du valde att lämna en hälsning nu, i all synnerhet en sådan värmande. Det är jättekul att veta vem som hälsar på här, och på så sätt kan jag ju hälsa på tillbaka.
Linn

2013-02-03 @ 18:04:08
URL: http://lissento.blogg.se
Posted by: HemkäraHanna

Vad du är fin!
Tack för dina vackra ord, jag blev alldeles rörd. Till och med lite blank i ögonen.
Nu ska jag kika vidare på de av dina favoriter jag ännu inte känner.
KRAM!

Svar: Tack själv! Jag funderade på hur jag skulle beskriva din blogg, och då dök bilden av det varma huset upp för mitt inre.
Kram
Linn

2013-02-03 @ 20:06:06
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Posted by: Mormorsglamour-pyssel och inredning

Men tack för alla fina orden! blir ju alldeles varm av glädje. Tack!
Ha en fin dag nu
Kram
Helena

2013-02-04 @ 08:30:25
URL: http://afnord.blogspot.com
Posted by: Queen of Kammebornia

Åh, Linn! Jag blir varm och rörd. Tusen tack! Du är väl värd alla dina utmärkelser!

2013-02-04 @ 12:11:28
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Katarina

Men fy vad trist att bli spammad! Din stackare.
Kramar

2013-02-04 @ 22:59:52
URL: http://brakat.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback