Closing one Door, Opening Another

 
The living room in my new apartment. This image is from the real estate agent (Fastighetsbyrån), so it's not my furniture.
 
 
Today I opened the door to my new apartment for the first time. Do I dare to say that it’s also the door to my new life? Well, yes, although I’m still in limbo with regards to what it will contain.
 
A lot has happened in my life since I last posted here on the blog. I’m single. I have bought an apartment in the city. And… well, that’s pretty much it. I feel that it’s enough though, given that it all has happened only during the last 3-4 weeks.
 
What led to the separation and my feelings towards it are private, so here on the blog and from now on I will only look forward. I know that the present is really all that exists, but I’m feeling that life is full of future.
 
 
I want to thank those of you who have left notes for me, here on the blog or on other forums. I haven't been strong enough to respond or take part of your lives as I usually do, but I appreciate it. I really do.
 
 
 
 
I dag satte jag för första gången nyckeln i låset och öppnade dörren till min nya lägenhet. I någon mån också dörren till mitt nya liv, även om jag fortfarande svävar i ovisshet om vad det kommer att innehålla.
 
Det har hänt en del i mitt liv sen sist. Jag är singel. Jag har köpt en lägenhet inne i stan och… ja, det är väl ungefär det, men det kanske kan räcka? Det är rätt raskt marscherat på ungefär en månads tid, tycker jag själv.
 
Vad som har lett fram till separationen och mina känslor omkring den är privat, så här på bloggen och från och med nu nöjer jag mig med att blicka framåt. Jag vet att det egentligen bara är nuet som existerar, men livet känns fullt av framtid.
 
 
Jag vill passa på att tacka er som har lämnat hälsningar här på bloggen och på andra sätt. Jag har inte känt mig stark nog att svara eller att ta del av era liv som jag brukar, men jag uppskattar det. Det gör jag verkligen.
 



Comments
Posted by: HemkäraHanna

Jag vill bara skicka en KRAM till dig!

Svar: Tack snälla! Jag tar emot den, och den värmer.
Linn

2013-07-12 @ 22:51:37
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Posted by: pilotfrun

För att citera Tranströmer: "Det finns mitt i skogenen liten glänta, som bara kan hittas av den som gått vilse".
Kram till dig!

Svar: Kloka ord. Visst är det så. Jag hoppas att den lilla gläntan - soliga och varm - dyker upp när jag irrat runt ett tag.
Kramar!
Linn

2013-07-13 @ 09:46:05
URL: http://pilotfrun.se
Posted by: Liv

En varm kram.Hoppas du kommer trivas i ditt nya hem.

Liv

Svar: Tack! Jag tror verkligen att jag kommer att trivas, det kändes rätt från det att jag såg den första bilden på Hemnet.
Kramar!
Linn

2013-07-13 @ 10:02:18
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Posted by: Lissen

Jag har tänkt på dej och funderat, för jag har saknat dej. Lägenheten ser ljus ut och det kommer nog bli ett fint hem, när du får sätta prägel på det.

Ta det sakta och lite varlig, var rädd om dej...

En varm kram till dej


Svar: Jag tar till mig av dina ord, att ta det lite varligt. Nu är inte tid att rusa.
Lägenheten kommer jag att trivas i, så känns det verkligen. Kommer sakna trädgård. Kommer inte heller att ha någon balkong. Men jag kommer att bo på markplan och utanför finns lite grönska trots allt, så jag hoppas kunna sitta ute och äta eller bara slänga mig på gräsmattan när jag känner för det.

Tack för dina tankar, omtanken och den varma kramen - de behövs och gör mig gott!

Kramar till dig!
Linn

2013-07-13 @ 10:07:34
URL: http://lissento.blogg.se
Posted by: CrimsonAnna-vegetarian of doom

Som sagt, skönt att du är tillbaka. Mycket bra tänkt att bara blicka framåt i bloggen. Tänker på en låt som inte kom så långt i Melodifestivalen på 90-talet "När en stjärna faller föds en ny någonstans..."

Svar: Jag minns inte låten, men det finns onekligen en poäng i den textraden. Ett avslut innebär också att något annat kan ta vid.
Linn

2013-07-13 @ 11:59:13
URL: http://metalanna.blogspot.com
Posted by: M

Har tänkt en del på dig när du varit borta, men så har jag tänkt att du har dina grunder till att ta en paus. En paus som alla är värda ibland. Hoppas att du kommer att trivas i ditt nya boende. En ny start är alltid både skrämmande och spännande.

Svar: Generellt sett gillar jag nystarter. Nu är jag någonstans mittemellan nystart och avslut... med blandade känslor, förstås. Tack för omtanken!
Linn

2013-07-13 @ 19:25:41
URL: http://amadangel.blogg.se
Posted by: Sabine-Välbefinnaren

Ska man säga "trist att höra", "va skönt".... det varierar givetvis på hela sättet allt skedde på. Men jag hoppas för bådas bästa att det var ett gemensamt val/beslut så att inga hjärtan krossats och att du mår bra. Ny och obestämd framtid är ju också spännande men också skrämmande! Önskar dig lycka till och jag hoppas att jag/vi får höra mer av dig här på bloggen... för jag gillar dig! =) Kram kram på dig.

Svar: Tack snälla! Jag tror jag är tillbaka nu... Och gillar dig också! :-) Kramar!
Linn

2013-07-13 @ 22:42:36
URL: http://www.valbefinnaren.blogg.se
Posted by: Anonym

Hoppas allt blir som du vill, det är du värd! Kramar Helen

Svar: Tack och kramar till dig!
Linn

2013-07-14 @ 00:29:20
Posted by: Realisten

Oj. Lycka till och stor kram till dig. Det kommer att gå bra med allt, det vet jag,
Hoppas vi ses snart IRL, det var alldeles för länge sen.

Svar: Verkligen alldeles för länge sen. Tror inte vi har setts sen du slutade? Det planeras ju AW i augusti... Tycker du borde dyka upp då! Kramar
Linn

2013-07-14 @ 20:50:51
URL: http://ciccirealisten.blogspot.se
Posted by: Ann-Christin

Det var mycket raskt marscherat på en månad! Har undrat (och saknat) dig och dina kloka ord och inspiration men har misstänkt att du har viktigare saker.

Jag gjorde samma race som du nu för vad som ni känns som en evighet sedan. Spännande och lite otäckt med nystarter. Lägenheten ser jättefin ut och att känna att boendet är rätt är ett stort kliv bort från det otäcka. Andas, bara var och klappa katten. Stor kram!!!

Svar: Och det verkar ju ha gått bra för dig, efter din nystart. Det gör ju det för de flesta, så det ska det väl förhoppningsvis göra för mig också. Tack för omtanken, många kramar!
Linn

2013-07-14 @ 23:26:21
URL: http://berndtssonlundstrom.blogg.se
Posted by: Kajsa

Ville bara säga hej och skicka en kram! Din nya lägenhet ser väldigt fin ut, en lägenhet att må bra och trivas i.

Svar: Kramar tillbaka! Varje gång jag kommer tilllägenheten så känns det rätt och bra - som hemma :-)
Linn

2013-07-15 @ 10:22:51
Posted by: Johanna

Vad skönt att ha dej tillbaka här! :-)
Men så mycket som hänt.. Lägenheten ser ljuvlig ut, och jag skickar massa varma kramar till dej och samtidigt en skål & lycka till!

2013-07-15 @ 13:09:51
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg
Posted by: Jenny Olofsson

Åh du är så stark och jag tänker på dig <3 Kramar dig genom cyberrymden!

Svar: Tack, och massa kramar tillbaka!
Linn

Posted by: Katarina

Men gumman! <3
Och den stormen efter vad du redan har gått igenom. Jag förstår dig så väl. Gick igenom en separation för nästan 10 år sedan. Lämnade en villa jag byggt. En trygghet. Men fick något annat. Det tar tid att läka.
Ta det lugnt! Jag förstår att det är mycket runt dig nu.
Tänker på dig massor. Kramar om!

Svar: Jag har visserligen valt det själv, men nog är det en storm alltid... Stressymptomen sköljer över mig igen. Men är det nåt jag har lärt mig av den här resan så är det att man klarar det mesta. Tack och lov är jag positivt lagd, jag tror att det kommer att bli bra!
Tack för dina varma ord, kramar!
Linn

2013-07-15 @ 20:45:52
URL: http://brakat.blogg.se/
Posted by: Frökenfilantrop || Your cup of tea

ÄNTLIGEN är DU tillbaka! Jag har saknat dig och dina fina inlägg i bloggosfären :-)
Livet förändras. Och precis som du säger, när en dörr stängs öppnas en annan. En bättre. Själv ska jag sluta jobba i höst, flytta till internat och läsa teologi ett år. Jag kommer inte "bli" någonting som många uttryckt det, och nej jag kommer inte få någon titel.. Men det gör inget! Inget alls! Jag gör bara vad jag känner för, prövar vingar. Jag hoppar och nu får det bära eller brista. Jag hoppas du trots omständigheter känner dig okej. Jag hoppas att du känner dig hungrig på ett nytt spännande kapitel i ditt liv! All lycka till Linn!
Kram

2013-07-17 @ 15:17:19
URL: http://www.frokenfilantrop.se
Posted by: Frökenfilantrop || Your cup of tea

ÄNTLIGEN är DU tillbaka! Jag har saknat dig och dina fina inlägg i bloggosfären :-)
Livet förändras. Och precis som du säger, när en dörr stängs öppnas en annan. En bättre. Själv ska jag sluta jobba i höst, flytta till internat och läsa teologi ett år. Jag kommer inte "bli" någonting som många uttryckt det, och nej jag kommer inte få någon titel.. Men det gör inget! Inget alls! Jag gör bara vad jag känner för, prövar vingar. Jag hoppar och nu får det bära eller brista. Jag hoppas du trots omständigheter känner dig okej. Jag hoppas att du känner dig hungrig på ett nytt spännande kapitel i ditt liv! All lycka till Linn!
Kram

Svar: Jamen, här fanns ju svaret! Teologi, alltså. Så spännande att prova något nytt. Och inte måste man plugga för att "bli" något. För det första så "är" vi ju redan, och vad gäller det där med jobb och yrkestillhörighet så löser det sig alltid.
Tack snälla för dina uppmuntrande och peppande ord. Nu kör vi! :-)

Kramar
Linn

2013-07-17 @ 15:17:30
URL: http://www.frokenfilantrop.se
Posted by: Sonja {Dagmars Kitchen}

Vet att det kan vara både uppslitande och härligt att separera... Stort lycka till med ditt "nya" liv och hoppas få se mer av dig i bloggvärlden snart igen.

Stor kram till dig!

Svar: Ja, en salig blandning av känslor rumsterar om i mitt inre just nu, men det blir bra det här också!
Kramar till dig
Linn

2013-07-22 @ 07:34:07
URL: http://www.dagmarskitchen.se
Posted by: Katarina

Ja, jag valde också det själv, men man är inte förberedd på alla känslor och allt det innebär med en separation. Väldigt påfrestande.
Kramar

2013-07-25 @ 00:29:36
Posted by: Queen of Kammebornia

Kära omötta vän! Nu läser jag ikapp för jag vill inget missa och jag ser detta. Jag sänder dig varma styrkekramar och hopp om allt gott. Du är så klok och fin och att våga hoppa är stort. Kram!

Svar: Tack snälla, snälla du. Jag tar emot de där styrkekramarna för jag behöver dem och jag är stolt över att ha hoppat. Ut i det okända, men det blir säkert bra.
Massa kramar!
Linn

2013-08-28 @ 21:55:34
URL: http://queenofkammebornia.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback