Le Fabuleux Destin de Moi - Week 40

 
Monday: Moved this old penoy from the house where I used to live to Elisabeth's garden. It will have to stay there 'til the day I finally get my own house. One day. One fine day.
 
 
Tuesday: Attended Zonta's yearly fashion show and won this basket full of culinary delicacies from local cheese shop Norins Ost.
 
 
Wednesday: My favorite magazine hit the floor and brightened my day
 
 
Thursday: Woke up early and had a relaxing morning with cat and candle light.
 
 
Friday: Bollywood class. Was too busy dancing to take a picture of it...
 
 
Saturday: Christmas crafting (yes, already!) with Anna and Charlie. We're making an advent calendar, but don't tell him. It's supposed to be a surprise.
 
 
Sunday: Enjoying the beautiful October weather on an excursion in the local area.
 



Comments
Posted by: Johanna

Härligt, dina veckor i bild och text tillhör mina favoriter!
Katten ser så go ut där han ligger, som en bestämd herre som vet vad han vill. Saknar vår älskade katt lite extra när jag ser honom, hon fick gå alldeles för tidigt förra veckan då en stor tumör hittades i magen.. Krama honom extra från mej :-)

Svar: En bestämd herre är precis vad han är. Ibland lite för bestämd kanske...
Så tråkigt att höra om din katt. En kär och saknad vän, kan jag tänka mig. Känner med dig, har själv varit med om att förlora pälsklädda vänner och det gör ont.

Kramar
Linn

2013-10-08 @ 19:51:48
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg
Posted by: HemkäraHanna

En härlig vecka! Och mysigt med julpyssel och hemlig adventskalendertillverkning. Jag tycker inte att det är för tidigt på något sätt med julpyssel, bara mysigt. Och själv är du en riktig sötnöt i hösten!

Svar: Hihi, tack för det! :-)
Linn

2013-10-08 @ 20:30:32
URL: http://hemkarahanna.blogspot.com
Posted by: Camia

Jag gillar också dina veckor i bild! Julpyssel kändes lite överraskande, men å andra sidan är det inte kul att stressa med allt i sista sekund...vilket jag av någon anledning att brukar göra.
Ps. du läser väl din mail? :)

Svar: Nä, det var faktiskt fleeera månader sedan sist. Nu tror jag minsann att jag får gå in och kika :-)
Det är väl egentligen på tok för tidigt att starta med julpyssel nu, men det är Anna som ska åka iväg till Afghanistan ett halvår och då behöver vi bli klara med kalendern innan dess. Ska dock inte sticka under stol med att jag i hemligt njöt av att tjuvstarta julpysslandet :-)
Linn

2013-10-08 @ 22:02:57
URL: http://www.divyaspa.blogg.se
Posted by: Lissen

En planta från ditt gamla liv, som någon gång ska planteras om "drömhuset". Så kommer det att bli en dag, Linn.

Din vecka ser att ha varit en toppenvecka.
Kram Lissen

Svar: Den har hängt med ända sedan min mormor, och står nu i sin femte trädgård. Det är en tapper planta, men det kommer nog att dröja länge innan den blommar igen.
Kramar
Linn

2013-10-08 @ 22:07:25
URL: http://lissento.blogg.se
Posted by: Liv

Vilken underbar vecka.. och vilken fin idé. Den kanske jag ska göra nån vecka... man fångar något i en bild och med korta meningar.
Kramar från Liv

Svar: Det får mig att se guldkornen i vardagen!
Kramar
Linn

2013-10-08 @ 22:15:04
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Posted by: Sara - lifeinsingapore

Som alltid, jag älskar dina veckouppdateringar!

Jag sitter och funderar på om jag ska skriva min blogg på både svenska och engelska jag med... Här i Singapore är det ju eng som gäller. tror minsann att jag ska göra ett försök! Du har inspirerat mig (som vanligt :-))

Svar: Det tar ju lite extra tid, förstås, men det är värt det tycker jag. Har en del vänner som inte pratar svenska som jag gärna inkluderar i detta + att jag själv läser många amerikanska bloggar och vill kunna interagera på samma sätt med dem som jag gör med svenska bloggare (även om jag inte riktigt har nått dit än).
Det är också en nyttig språkkurs. När jag var heltidssjukskriven kändes det lite som räddningen för att hålla engelskan vid liv, nu när jag jobbar igen så finns den ju med naturligt. Ibland tänker jag att jag skulle blogga bara på engelska, men då skulle jag både förlora något jag tycker mycket om - att formulera mig på svenska - och troligen många läsare som inte riktigt skulle orka.
Linn

2013-10-09 @ 03:00:26
URL: http://lifeinsingapore.se
Posted by: Jasmine

Svar: Tack för att du lämnade några rader vid ditt besök hos mig. :)
Kram

2013-10-09 @ 12:46:54
URL: http://rosanatt.blogg.se
Posted by: Katarina

Så väldigt vackra bilder och väldigt vackra du!
Blev sugen på ost nu :)
Kramar!

2013-10-09 @ 15:32:55
URL: http://brakat.blogg.se/
Posted by: Karolina

Jag är nyfiken på magasinet du läser! Vad är det för något? :)

Svar: Det är en litteraturtidning som kommer ut fyra gånger om året. Det är läsning som räcker länge, 230 sidor var det här numret på. Roligast är att läsa novellerna och författarintervjuerna.
Linn

2013-10-10 @ 07:57:18
URL: http://joahi.blogg.se
Posted by: Godis för själen

Verkligen inspirerande och fina bilder, tack för fin inspiration

Svar: Tack, vad glad jag blir! :-)
Linn

2013-10-10 @ 09:03:50
URL: http://godisforsjalen.blogg.se

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback