Object of Delight #5

 
 
 
If I told you about my trip to Tunisia back in 2006, the first of many solo traveler journeys I would make, I would probably tell you that it was my worst travel experience ever.
 
I would tell you about the extreme heat, the dirt and the dust. I would tell you about the crowds, the clutter and the noise.
 
I would tell you how lonely and exposed I felt as a single girl at the age of 25, even though I had covered every inch of my skin. I would tell you how I was almost kidnapped by a guy selling leather bags at the souk. Life was horrifically close to take a whole different turn there…
 
This time though, I’m only showing you this hand painted bowl, which was one of very few good things to come out of that trip. There's no better bowl to serve a tasty Tabouleh from.
 



Comments
Posted by: Helen

Förstår dig helt!
Men du träffade väl inte bara jobbiga människor?

Svar: Jag träffade några kameler och en ökenräv som var söt... :-)
Jag vet inte. Ärligt. Det var en hemsk upplevelse.

Kidnapparens systrar var trevliga förresten! Vi gick och köpte ägg tillsammans i byn. Det var fascinerande.
Linn

2012-10-02 @ 18:38:23
Posted by: Alison

That's sounds like quite the misadventure. A dream turned bad. But that is a lovely bowl and I'm glad that you evaded abduction.

2012-10-02 @ 19:36:29
URL: http://alisonleighjones.blogspot.com
Posted by: Camia

Oj, jag blir ju väldigt nyfiken på hur kidnappningen gick till och vad som hände.

Svar: En dag. En dag kanske jag lyfter bladet från munnen och avslöjar bland annat min egen dumhet :-)
Linn

2012-10-03 @ 11:44:23
URL: http://www.divyaspa.blogg.se
Posted by: Augustifamiljen

Oj det där med kidnappningen lät ju som en hemsk upplevelse. Starkt att åka till ett sånt land helt själv, jag hade varit livrädd hela tiden!

Svar: Ja, jag har insett att det var modigt gjort. Kommer inte att göra om det i första taget. Det är ju nästintill omöjligt att slappna av och njuta av semestern när man hela tiden måste vara på sin vakt och se till att man inte får ögonkontakt (läs: sveper med blicken alt. råkar ha ansiktet i samma riktning som) med en man.
Linn

2012-10-03 @ 12:26:02
URL: http://augustifamiljen.blogg.se
Posted by: Queen of Kammebornia

Åh, Tabouleh... vad gott! Särskilt i en så vacker object of delight :) Kram!

2012-10-03 @ 14:51:01
URL: http://queenofkammebornia.se
Posted by: Johanna

Den resan lät inget vidare... men skålen var vacker! :-)

2012-10-03 @ 17:00:08
URL: http://www.johannasbilder.se/blogg
Posted by: Jasmine

Superfin! Går och letar efter en liknande att ha frukt i men än så länge utan framgång. Förresten, modigt att åka helt själv (som tjej) till ett islamskt land! Jag kan känna ibland här i Italien att man får lite väl många blickar riktade mot sig...Och då är det ändå stor skillnad på nord och syditalien. Här uppe är ju många likt mig lite ljusare..

Svar: Ja, det var kanske till och med lite fööör modigt, men allt slutade ju lyckligt. Däremot är jag tveksam till om jag gör om det, för det är svårt att njuta av semestern när man hela tiden måste gå och stirra stint ner i gatan och fräsa argt åt alla som kommer i närheten.
Italienare kan de också... (O)gillar framförallt när det kallar på en som om man var en kissekatt. Suck.
Linn

2012-10-03 @ 19:12:37
URL: http://baciatutti.blogspot.it/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback