A photo a day – happiness


Phoenix
Phoenix-konsert i Paris 2009


Lycka och lycka, vi pratar snarare eufori.

Musik har en förmåga att påverka känsloläget, och vill jag bli riktigt, jäkla tokglad – så där så att det känns som om bröstkorgen ska sprängas av den där lyckoballongen som blåser upp sig där innanför – då lyssnar jag på Phoenix.

Oftast går det till så här:
Jag sätter på en låt, kastar mig bakåt och utbrister "Åhhh, den här är så bra! Det här är den bästa de har gjort.". Innan låten är slut har jag bytt till en annan, jag vill liksom lyssna på alla samtidigt, kan inte vänta. När de inledande ackorden hörs sliter jag tag i håret och flämtar fram "Nä, nä. Det här är det bästa de har gjort.". Och sen fortsätter det så tills jag är så rusig av lycka att jag inte orkar mer.



En av favoriterna – kanske är det den här som är den bästa!?


Två gånger har vi sett dem live, jag och Kärleken. Båda gångerna har vi rest till hemlandet, deras hemland alltså, Frankrike. Första gången såg vi dem i en utomhuskonsert i Versailles och det var helt sjukt bra. De hade byggt upp en scen i Bassin de Neptune, det vill säga i en stor fontän, och förutom att hålla sig på scenen så rodde sångaren också ut i en liten båt och sjöng. Regnet öste ner, men de spelade och spelade, gav och gav. Och vi älskade dem tillbaka.

Senast vi såg dem var 2009, på Le Zenith i Paris. Då hade de precis släppt Wolfgang Amadeus Phoenix-albumet och det var... makalöst.

Eufori, var ordet.


Tidigare Photo a day-bidrag:
1. You, 2. Breakfast, 3. Something you adore, 4. Letterbox, 5. Something you wore, 6. Makes you smile, 7. Favourite, 8. Your sky, 9. Daily routine, 10. Childhood, 11. Where you sleep, 12. Close-up, 13. In your bag, 14. Something you're reading, 15. Happiness, 16. Morning, 17. Water, 18. Something you bought, 19. Sweet, 20. Someone you love, 21. Reflection, 22. Your shoes, 23. Something old, 24. Guilty pleasure, 25. Something you made, 26. Colour, 27. Lunch, 28. Light, 29. Inside your fridge, 30. Nature, 31. You - Again.

Zandra samlar andra deltagare i Photo a day-utmaningen.




Comments
Posted by: Queen of Kammebornia

Precis så där påverkas jag av musik jag gillar!!! Och nu fick jag ett nytt musiktips, jag har Phoenix kvar :) Jag ska lyssna i morgon och tänka på dig!

2012-05-30 @ 21:59:55
URL: http://queenofkammebornia.blogg.se/
Posted by: Four girls, Happy girls!

Hej!



Vi hoppas att du får en underbar fredags kväll. Vi gör också gärna bloglovin byten om du är sugen. Ha det bra!

2012-06-01 @ 18:27:57
URL: http://ziingogirls.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback