Grattis bloggen - 1 år

Tårtor, tårtor, tårtor....

Den 18 februari fyllde bloggen 1 år. Jag firar det med en liten tillbakablick.

Februari
Jag var himlastormande lycklig över det stundande samboskapet och upplevde en sällsam förälskelse till huset vi numera bor i. Det var detta bloggens allra första inlägg handlade om. Resterande bloggmånad präglades av förkylning och medlodifestival.

Mitt nya hem

Mars
En månad fylld av vardags-inlägg som handlade om vad jag hade på mig, åt och gjorde om dagarna. Jag besökte Panduro Hobby och fastnade i pysslets våld. Påsken uppmärksammades med hemmagjorda påskkort och ett påsk-kollage.

Hemmagjort påskkort

Färgglad påsk

April
Jag såg Mästaren och Margarita på Stadsteatern och våndades över att jag aldrig fick tid att städa, diska, tvätta....

Maj
En bloggfri månad, men desto mer innehållsrik IRL. Tillbringade en härlig weekend i Rom tillsammans med Sofia och flyttade ihop med Kärleken. Livet var som en enda lång semester!

Juni
I juni njöt jag av sommaren och livet på landet.

Smultron från mitt smultronställe

Juli
Ytterligare en bloggfri månad (inspirationen kommer och går). Tillbringade en dryg vecka i London med jobbet och hade sedan fyra veckors semester - så länge har jag nog inte varit ledig i ett sträck sedan jag gick på högstadiet.

Hjelle hotell i Norge

Augusti
Semestern tog slut och det var dags att återvända till jobbet. Jag och lillebror var på speedway, och så vankades det trettioårsfest i Norrköping.

Jag och Anna på partaj

September
Jobbade en massa och försökte tappert hålla uppe någon slags standard, men insåg också hur mycket jag hade att vara tacksam över.

Oktober
Åkte till USA och shoppade hysteriskt mycket (men jag hade undvikit i princip all shopping i 2-3 månaders tid, så det var tillåtet tyckte jag). Gick till tandläkaren för första gången på länge, och konstaterade att jag föredrar ett besök hos gynekologen. Köpte en fin fåtölj på Myrorna, som nu är sönderklöst av katten.

Vita huset Tokbilliga skor i USA...

November
Förälskade mig i bedårande damasker och hade en hemsk måndagmorgon som får mig att förstå varför jag numera tar bilen till pendeltåget (helt fascinerad över att jag faktiskt cyklade i november - jag!?). Jag upptäckte Bodil Malmsten, och så kom vintern till Stockholm.

December
Premiärbesökte Slottsträdgården Ulriksdal och hade en kulturell lördag i Storkyrkan med Händels Messias. Pysslade flitigt; adventsljusstake, dörrkrans och julkort.

Julkort

Januari
Månadens höjdpunkt var givetvis födelsedagen!

Februari
Var frustrerad över en viss arbetsuppgift, men insåg sedan att jag lärt mig något på kuppen. Bokade en resa till Paris, och jag längtar, längtar, längtar....

Undrar just om bloggen får fira sin tvåårsdag?



Comments
Posted by: emma

grattis grattis! kul att du gillar mina bilder :D uppskattar det.

2009-02-24 @ 19:04:47
URL: http://textfoto.blogg.se/

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback