Grattis bloggen - 2 år


Bild: Williams-Sonoma

Självklart får bloggen fira sin tvåårsdag, hur kunde jag någonsin tvivla?

Nu är det egentligen några dagar kvar innan bemärkelsedagen infinner sig på riktigt, men eftersom jag ligger hemma med en elak förkylning passar jag på att uppmärksamma detta redan nu. Kan inte aktivera mig med så mycket annat...

Liksom vid ettårsjubileet firar jag med en tillbakablick på bloggåret som gått.

Februari 2009
Gladdes år att få flytta in i nya kontoret, fick en fin kärleksförklaring av sambon och besökte Moderna museet för att titta på Gursky's magnifika bilder.

Mars 2009
Åkte till Paris. Irriterade mig på flyget och flygbussarna, men njööööt av att läsa en massa böcker, de mysiga butikerna, maten och sevärdheterna.

Bakverk
En av anledningarna att gilla Paris

April 2009
April månad genererade inte mer än fyra blogginlägg. Tror att det kanske var stegtävlingen som tog all min tid och energi. Bestämde mig för att försonas med motorvägen.

Maj 2009
Kompenserade för det glesa bloggandet i april. Mycket handlade om min trädgård, exempelvis här, här, här, här, här, här, här, här och här. Lite hysteriskt, kan man tycka. Blottade mig genom att lägga upp en dikt och en kortare text från tonårstiden.

Juni 2009
Berättade om mina strapatser (nåja) på Fulufjället och började återigen ett nytt liv.

Vår i Fulufjällen
Vår i Fulufjällen

Juli 2009
Kände mig rikast i världen av allt trädgården gav mig, klev in i Facebook-världen, började än en gång ett nytt liv och misslyckades. Paddlade kajak och visade bilder från när vi besteg Skåla-toppen.

Augusti 2009
Drömde om höstmodet och njöt av semestern. Älskade farmor gick bort.

September 2009
Det blev inte så mycket bloggande. Jobbade en massa, men hann i alla fall med att förbereda vårträdgården.

Oktober 2009
Var i underbara, snöiga Fulufjällen och några dagar senare i pulserande Paris.

Fina, älskade Paris
Älskade, fina Paris

November 2009
Gjorde mitt bästa för att komma överens med hösten, men ibland var det svårt.

December 2009
Levde, drömde, andades och bloggade Bollywood. Dansade i en elevshow på Östasiatiska museet, och har tittat på videon därifrån hundratals gånger... Julpysslade och summerade året som gått.

Januari 2010
Avslutade jullovet och välkomnade vardagen. Började ett nytt liv (igen), och klarar det ganska bra.




Comments

Comment here

Name:
Remember me

E-mail address:


URL/blog:


Comment:


Trackback